Nezařazené

Léčba erektilní dysfunkce rázovou vlnou ve Fyzioterra, Praha 9

Erekce bývá považována za symbol mužské vitality. Je to děj, během kterého dochází k naplnění penisu krví a to díky topořivým tělesům, která jsou tvořena houbovitou erektilní tkání. Pro správný průběh je potřeba, aby fungovala celá řada cévních, nervových a psychických pochodů.

Erekce je často považována za tzv. barometr mužského zdraví, jelikož je to právě erektilní dysfunkce, která bývá prvním příznakem poruch a onemocnění především kardiovaskulárního systému.

Co je erektilní dysfunkce?

Erektilní dysfunkce je nejčastější sexuální poruch u mužů a je definována jako trvalá či opakovaná neschopnost udržet penis v dostatečné tuhosti a po dostatečnou dobu nutnou pro kvalitní pohlavní styk. Příležitostné selhání nehraje roli, stejně jako nedosažení erekce po požití alkoholu, při nechuti k sexu, či nevhodných podmínkách. Odborníci označují poruchu erekce za diagnózu, pokud muž nedosáhne erekce ve 25 % pokusů. V ČR trpí erektilní dysfunkcí zhruba 54 % mužů ve věku 35-65 let. Erektilní dysfunkce neohrožuje primárně postiženého muže na životě, nicméně má velký vliv na fyzické a psychické zdraví a především ovlivňuje kvalitu života.

Příčiny a projevy erektilní dysfunkce

Důvody poruch erekce by se daly označit za biopsychosociální. Problémy s erekcí velmi často souvisí i s kardiovaskulárním onemocněním a výskytem karcinomu prostaty nebo konečníku recta. U starších mužů většinou nejsou poruchy erekce spojené s psychickým stavem. Psychogenními příčinami poruch erekce trpí spíše mladí muži. U starších se jedná často o sekundární projev úzkostí, strachu nebo deprese.

K erektilní dysfunkci může dojít také sekundárně po traumatu, nebo prodělané operaci v oblasti pánve.

Muži, postižení touto poruchou, zároveň často trpí vysokým krevním tlakem, jsou diabetici, léčí se s některou další poruchou kardiovaskulárního systému nebo užívají léky. Mezi léky, které mohou ovlivnit funkci erekce, patří některé léky “na vysoký tlak”, jsou to především beta blokátory a diuretika, nesteroidní protizánětlivé léky, benzodiazepiny a antidepresiva.

Rizikové jsou i tzv. sociální drogy, jako alkohol, marihuana, nikotin a kokain.

60 % poruch erekce je označováno jako vaskulární. Jedná se tedy o poruchu prokrvení, ve smyslu nedokrvení.

Léčba problémů s erekcí

Prvním krokem ke správné léčbě, a zároveň i prevenci, je úprava životního stylu, revize užívaných léků, používání speciálních podtlakových přístrojů a návštěva psychologa. Urolog často předepíše léky, které by měly stav zlepšit. Jako další na řadu přichází aplikace vazoaktivní látky, která zlepšuje prokrvení a pomáhá tak dosažení erekce. V případě potřeby si injekce po zaškolení muž aplikuje do topořivých těles sám. Metodou léčby je i implantace penilní protézy. Penilních protéz je hned několik. Některé pracují na hydraulickém podkladu, jiné udrží neustálou erekci.

Léčba erektilní dysfunkce rázovou vlnouHlavice - radiální a fokusovaná rázová vlna

Rázová vlna se k léčbě poruch a zlepšení erekce využívá v případě, jde-li o poruchu vaskulární, tedy z důvodu nedokrvení. Aplikace fokusované rázové vlny má výrazný biostimulační účinek. Dochází k růstu nových cév stimulací endotelového růstového faktoru. Výsledkem je výrazné zlepšení hemodynamiky penisu. Aplikace se provádí 1× týdně, celkově se doporučuje 6-10 aplikací. Efekt léčby poruch erekce rázovou vlnou je rychlý a především dlouhodobý. Terapie rázovou vlnou je bezbolestná procedura, která trvá cca 40 min.

MÁM DOTAZ > CHCI SE OBJEDNAT >

Jak zlepšit erekci?

Navštivte naše moderní centrum fyzioterapie Fyzioterra s.r.o. na adrese Českobrodská 74, Praha 9 – Dolní Počernice.Přístroj pro generování rázové vlny DOULITH ® SD1 Ultra od špičkového švýcarského dodavatele STORZ MEDICAL

Léčba erektilní dysfunkce probíhá pomocí rázové vlny z přístroje špičkového švýcarského výrobce STORZ MEDICAL. Přístroj  DOULITH® SD1 Ultra generuje oba typy vln. Fokusovanou a radiální a navíc je vybaven zařízením V-actor. Ten slouží k uvolnění a zklidnění svalů po ošetření rázovou vlnnou.

Cena léčby erektilní dysfunkce rázovou vlnou

Cena léčby erektilní dysfunkce zahrnuje aplikaci fokusované i radiální rázové vlny. Následně uvolnění svalového napětí V-actorem. V ceně prvního ošetření je i odborné vyšetření zdarma a celá návštěva potrvá zhruba 60 min. Každá další terapie zabere max 30 min.

počet terapií cena za 1 terapii
1 1.490 Kč
CHCI SI REZERVOVAT TERMÍN >

Autor: Bc. Adéla Papoušková, Fyzioterra s.r.o., Praha

Zdroj:

ŠRÁMKOVÁ, Taťána, Poruchy sexuality u somaticky nemocných a jejich léčba. 1. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4453-7

Praktické zkušenosti v diagnostice a terapii s využítím fokusováné rázové vlny (ESWT).