Trápí Vás bolest paty?

Bolí Vás, když došlápnete na patu? Je bolest nejhorší ráno, při prvních krocích? Nepomáhá aplikace ultrazvuku, magnety, laser ani jiné procedury? Pravděpodobně trpíte tzv. syndromem patní ostruhy. Fyzioterra Vám pomůže rychle a efektivně se bolesti zbavit.

Co je to patní ostruha a jaké jsou příčiny jejího vzniku?

Patní ostruha je důsledek dlouhodobého přetížení a nedostatečné regenerace. V podstatě se jedná o úponovou bolest svalů v plosce nohy. Svalová šlacha má tu nevýhodu, že v místě úponu ke kosti není tak silně prokrvena, a proto je tato oblast nejčastějším místem výskytu zánětu. Úpon svalu je velmi namáhán, především při dlouhodobě opakovaných pohybech dochází k nedostatečnému prokrvení svalu, a tedy i šlachy, což má na následek hromadění katabolitů, které svalovou prací vznikají. Pokud nejsou tyto škodliviny rychle krví odplaveny pryč, postupem času se z nich stane zánět, který je důvodem bolesti. V případě patní ostruhy dochází také ke hromadění vápníkových iontů, které způsobují kalcifikaci. Postupem času vápníkové ionty vytvoří hrbolek, tzv. ostruhu. Ta sama o sobě bolestivá není. Bolest způsobuje zánět, který jí obklopuje.
Hlavice radial a fokus   StorzMedical - Duolith ultra

Moderní a efektivní léčba patní ostruhy rázovou vlnou

• Komplexní vyšetření a správná volba terapie je základ rychlé a efektivní léčby patní ostruhy
  • Pomocí rázové vlny dojde k rychlejší aktivaci metabolismu ve svalech a ty se tak mohou regenerovat mnohonásobně rychleji, než je tomu přirozeně. Úleva od bolesti je tak velmi rychlá a dlouhodobá.
  • Fokusovaná rázová vlna je nejmodernější  a velice efektivní metoda léčby patní ostruhy

Ceník

Cena léčby patní ostruhy fokusovanou i radiální rázovou vlnou, V-actorem a kinesiotapingem

počet terapií cena za 1 terapii
1 1.490 Kč

Samotné léčbě patní ostruhy předchází jednorázové odborné vyšetření, které je v rámci první šedesáti minutové terapie zdarma.  V ceně jedné terapie je započítáno ošetření fokusovanou i radiální rázovou vlnou, V-actorem a následný kinesiotaping. Každá další aplikace rázové vlny zabere 30 minut.

Při terapiích používáme přístroj Duolith SD-1 Ultra renomované švýcarské firmy STORZMEDICAL.

Navštivte naše moderní centrum fyzioterapie v Praze 9

Fyzioterra je nově otevřené moderní centrum fyzioterapie v Praze 9. Navštívit nás můžete na adrese Českobrodská 74, Praha 9 – Dolní Počernice.

MÁM DOTAZ > CHCI SE OBJEDNAT >

Jak vypadá léčba patní ostruhy pomocí rázové vlny?

Využití účinků rázové vlny na patní ostruhu je velmi efektivní a zkrátí léčbu minimálně o polovinu. Aplikace fokusované rázové vlny zajistí rychlý přívod krve do postiženého místa. Krev nejen přivede kyslík, živiny, vitamíny a ostatní látky, ale zároveň odplaví škodliviny a zánětlivé katabolity, které se v místě drží a způsobují zánět a tedy bolest. Nahromaděné vápníkové ionty tvořící samotnou ostruhu naruší a rozpustí vrchní vrstvy těchto vápenatých usazenin. Zároveň dojde k nastartování metabolismu a látkové výměny. Hojení se tak urychlí 3-4x, než by tomu bylo pouhou konzervativní léčbou. Následující aplikace radiální rázové vlny ovlivní veškeré svaly plosky nohy, svaly lýtkové, které mají funkční vztah k této oblasti a zamezí tak přenosu bolesti.

Pro hloubkovou relaxaci je velice příjemnou procedurou aplikace V-actoru, který svaly intenzivně a hloubkově masíruje a ony se tak mohou ještě více uvolnit a dovolit krvi a lymfě odvádět škodliviny pryč z těla.

Fokus - Plantární fasciitida   Aplikace radiální rázové vlny - bolest Achillovy šlachy   Hlavice radial a fokus

Terapie rázovou vlnou je vhodné opakovat 1x za týden. Celkově se rázová vlna na patní ostruhy aplikuje 3x – 4x. Při akutních potížích lze dobu aplikace zkrátit na 5 dní. Radiální rázová vlna je vhodná i jako doplňková metoda v období mezi terapiemi a můžeme ji použít 1x za 3-4 dny.

Pro dlouhodobý efekt je možné na postižené svaly aplikovat Kinesiotape. Terapeutická páska odlehčí vrchní vstvu kůže a podkoží a krev s lymfatickou tekutinou budou mít opět větší prostor pro odplavení škodlivin. Kinesiotape neomezí chodidlo v pohybu a Vy tak budete mít větši pocit jistoty při chůzi. Páska vydrží nalepená několik dní, je možné se s ní sprchovat a volně pohybovat.

Taping Achillova šlacha 2   Taping lýtkový sval   Taping Achillova šlacha a lýtkový sval 1

CHCI SI REZERVOVAT TERMÍN >

Více o problematice patní ostruhy a zánětů šlach čtěte: